Když vykouzlíte z ALE – JAK …

V minulém článku jsem pro vás zprostředkovala rozhovor s mužem. který se rozhodl změnit svůj život jako řada mých klientů. Ne každý je na této cestě úspěšný, říkám to  na rovinu a není to proto, že by to nešlo. Jde to vždy, jen každý má jinak silnou motivaci, někdo hledá ALE…. A někdo JAK… V tom, jak se ke změně postavit vidím za několik let své praxe jeden z NEJVÍCE FUNGUJÍCÍCH KLÍČŮ K ÚSPĚCHU.

Ten, kdo hledá ALE omluvenky nebo výmluvy, ujde krátkou a o to více náročnou cestu. Ptáte se proč? Protože úkoly zůstávají stejné jako pro ty, co hledají řešení, jenže ALEŽENY  a ALEMUŽI na této cestě tak nějak duševně trpí, mají pocit, že dostali nezvladatelný úkol, že všichni to mají v životě snazší, zatímco oni si to musí vytrpět, nemají čas na přípravu jídel, nemají nápady, zatímco druzí ano…… Také to cítíte? Tudy opravdu nemůže jít cesta k úspěchu, proto hned zpočátku je důležité položit si otázku – chci se sebou něco udělat? Jsem schopen/schopna změnit dosavadní nevhodné návyky? Najdu si systém tak, abych si ulehčil/a práci?

Pokud se zde zastavíte a pochopíte, že touto malou změnou v myšlení otevřete bránu úspěchu při změně životních návyků, máte vyhráno, zařadíte se na stranu JAK, která vede k úspěchu. A  to, že budete cestou ztrácet přebytečná kila tuků, snižovat hladinu cholesterolu nebo krevního tlaku, bude něco jako třešnička na dortu 🙂

Právě proto a protože jsem dostala mnoho hezkých ohlasů na poslední článek,  jsem se rozhodla vyptat se několika dalších klientů na jejich postřehy, přínosy i obtíže, které jim změna životního stylu přinesla po vypracování osobního výživového plánu. Příběhy jsou různé a přesto se v jednom shodují, všichni hledali své JAK…. Inspirujte se, vezměte si z každého příběhu to, co je Vám blízké a jděte lehkým krokem k trvalé změně.

K ČLÁNKU ALE

Dnes vám přiblíží průběh změny ve stravování a nejen v něm další 3 z mých klientů. Všech klientů jsem se ptala na jejich důvodů ke změně, motivaci, podporu v rodině a okolí a jaký byl přínos změny pro jejich život.

Příběh 1 – slečna Štěpánka, v době zahájení změny 26 let, kancelářská profese

Hlavním důvodem proč jsem se rozhodla něco změnit bylo, že jsem nebyla spokojená sama sebou (fyzicky a psychicky jsem se cítila velmi špatně )  a chtěla jsem to změnit hlavně sama od sebe (předtím jsem již začala trochu cvičit, a zajímat se o zdravé stravování ,ale stále jsem tápala a dělala chyby)

Velkou motivací bylo samozřejmě, že zhubnu (myslím, že to bylo velmi důležité – jelikož mi to dlouho nešlo a nevěděla jsem jak se s tím poprat a nechtěla jsem zůstat oplácaná a tlustá jen proto, že mi to nejde.

Dalším důvodem bylo to, že jsem si jednoho dne chtěla zavázat tkaničku a přes ten pupek to nešlo a řekla si dost!!!Nehledě nato že se mi zhoršil zdravotní stav za těch pár let, co jsem nabrala přebytečné kilogramy a uvědomila jsem si, že to není jen tom co vidím na povrchu, ale že i mé tělo tím trpí.

Podpora rodiny je velmi důležitá, i podpora přátel, ale zásadně to bylo moje rozhodnutí a tudíž podporou jsem byla hlavně sama sobě. Někdy přišly dny a okamžiky kdy jsem to chtěla skončit, ale jsem ráda, že jsem vytrvala.

Program byl jednoduchý. Co se týče jídelníčku a přípravy jídla bylo to v začátcích trochu náročné (časově) i těžké v určitých situacích ( výlety, dovolená ) ale vydržela jsem a naučila se ten systém tak, aby byl jednoduchý. Stále si držím změněný způsob stravování i pohybu, a to již 4 roky.

Jakmile jednou člověk, začne přemýšlet o stravě ne jako o tom, že musí pouze doplnit (naší základní potřebu čímkoliv) a přemýšlí i o tom co jí a v jakém množství dospěje k závěru, že to je na celý život (není to držet dietu, není to dieta). Naučila jsem se vnímat i více svoje tělo, co je pro něj dobré a co není. Najednou jsem měla více energie a chuti zkoušet nové věci (vaření i pohyb).

Zásadní změna  byla, že jsem se vrátila aktivně ke sportu a stal se součástí mého denního života. 4 x týdně běh, 3 x týdne práce s trenérkou v posilovně ( začala jsem běhat do 5 km, teď běhám ½ maratony, běhy do vrchu zkouším triatlon jezdím na závody (ač nejsem na stupních vítězů, baví mě to) potkala jsem spousty nových lidí a stále se učím a pracuji na sobě, člověk musí vydržet dělá to jen sám pro sebe!!!

Dokázala jsem to hlavně sama sobě, že když se chce a člověk naslouchá správným lidem tak jde všechno. Další věc bylo to že jsem přestala kouřit – další motivace pro mě, a jsem pyšná sama na sebe.

Myslím, že mi to vzalo pouze špatné zvyky, špatnou náladu. Ač to bude znít možná divně, i díky Vám jsem na spousty věcí začala koukat jinak a jinak je i vnímat , byla jste takový můj psycholog a rádce a to si myslím, že je důležité.

Výsledek? Když ke mně Štěpánka před lety přišla, bylo jí 26 let, k výšce 159 cm měla 65,6 kg z čehož 36% bylo tuku, tedy nadměrné množství. Při nedávné kontrole byla váha 58,9 kg, ale % tuku pouze 25,4. Štěpánka měla již i nižší celkovou váhu, ale protože hodně sportuje, nabrala svalovou hmotu a jak známo, svaly jsou těžké, ale díky většímu množství svaloviny tělo spálí daleko více přijatých kalorií :-).

 

Příběh 2 – pan Jiří, 35 let,  často tráví čas v autě na cestách za zákazníky, i tak se pro něj nestala změna neskutečnou

Na začátek bych řekl, že bych se sám k řešení mé nadváhy a počínajících zdravotních problémů asi nedokopal. Říkal jsem si, dokud mě nic nebolí, nemusím s tím nic dělat.

Avšak díky tomu, že jsem dostal k narozeninám poukaz od své přítelkyně a mám rád výzvy, tak jsem se do toho dal a šel na první schůzku.

Samozřejmě nadváha a nedostatek pohybu za ta léta udělaly své, ale to co jsem si vyslechl od Štěpánky mě zaskočilo. Mé tělo na tom bylo mnohem hůř, než jsem si myslel. Pochopil jsem, že pokud něco nezměním, za pár let by mě určitě něco začalo bolet a to už by bylo pozdě.

Proto jsem se rozhodl do toho jít naplno a dodržovat vše, co mi bylo doporučeno (změna jídelníčku, pohyb, atd.). Byl jsem odhodlán ty hrozné výsledky smazat a začít je zlepšovat.

Nejdůležitější byla podpora rodiny, přítelkyně mi hned začala vyvařovat a připravovat svačinky. Bez její pomoci bych to určitě nezvládl, často jsem celé dny na cestách.

Ze začátku jsem na ty porce a jejich složení hleděl s rozpaky (tohle mám jíst, kde je maso?), ale za pár dní mi to přišlo normální. Pozn. U Jiřího v jídelníčku byla konzumace masa výrazně omezena vzhledem ke zdravotním problémům, krevní testy ukázaly na dnu, vysokou hladinu cholesterolu a Jiří měl i velké množství vnitřního – viscerálního tuku.

Díky tomu, že jsem jedl pravidelně 5 – 6x denně jsem necítil vůbec hlad a postupně vymizeli i chutě na něco jiného (nezdravého). Změnu životosprávy držím už pátý měsíc a cítím se teď mnohem lépe, psychicky i fyzicky.

Závěrem bych řekl, že bez podpory rodiny a jasného individuálního plánu, bych v životě takhle lehce nezhubnul na svoji ideální váhu.

Určitě mohu všem doporučit.

Výsledek? Všechny parametry krevních testů v pořádku, 7 kg tuku za 5 měsíců pryč a i nadále si Jiří drží pravidelnost a pestrost ve stravování bez velkého příjmu masa a uzenin jak tomu bylo dříve.

 

Příběh 3 – paní Gabriela , 36 let lektorka v miniškoličce i dětských pohybových kroužcích, pohybu tedy měla Gabriela dost i v práci, i tak její tělo trpělo výraznou nadváhou

Důvodem byl můj zdravotní stav. Necítila jsem se dobře a nebylo mi v mém těle dobře. V neposlední řadě to byl i můj vzhled. Největší motivace byla dobrá fyzička, protože své tělo potřebuji k práci a nechtěla jsem odpuzovat své klienty. Také mně velmi lichotilo, že s ubývajícími kily, jsem se vešla do snubního prstýnku a oblečení.

Podpora rodiny pro mě nebyla tak důležitá, ale příjemně mi bylo když i manžel chtěl uvařit něco dle mého jídelníčku a 6letá dcera se v obchodě při nákupu začala ptát co je zdravé a i dnes si jídlo vybírá dle správné životosprávy. Program nebyl složitý a Vaše podpora byla i  motivací. Strádání nebylo, u mě je to o vůli. Během programu se mi ale měnila i hladová zóna, která se přesunula na dopoledne, vzhledem k mému životu a práci. Změna mi přinesla jen samá pozitiva a příjemné věci. Obdiv okolí, změna šatníku, příjemný pocit a zlepšení zdravotního stavu.Chtěla jsem to dokázat hlavně sobě, protože jsem to nikdy nezvládla, nebo nebyla tak silná motivace.

Myslím, že bych k cíli sama a motivací a danou vůlí nedošla. Program s Vámi mi moc pomohl! Vřele doporučuji   využít péči odborníka. Ne vždy jsme k sobě spravedliví a vidíme se přeci jen jinýma očima, než nás vidí druzí. Musí to být okamžité rozhodnutí, které vám jistě změní život, ale změní ho v příjemný a plnohodnotný, mnohem kvalitnější život.

Doporučuji Štěpánku ve svém okolí, její osobní a individuální přístup ke klientovi,  její styl života, který je také inspirací pro klienta, dělá celý program věrohodným a poctivým.

 

Výsledek? Gabriela začínala s váhou 79,4 kg a 41% tuky, tedy již v pásmu obezity. Za 8 měsíců dokázala s váhou jít na 66,6 kg a % tuku se snížilo na 31,4%!  Takto výrazné snížení % tuku docílila Gabriela tím, že začala jíst pravidelně, její tělo dostávalo energii v době, kdy jí potřebovalo, resp. o chvíli napřed, proto se pak Gabriela vyvarovala odpolednímu prudkému poklesu energie, který byl kompenzován nějakou sladkou „injekcí“. 

 

Jsem moc ráda za každou změnu, ke které jsem mohla být nápomocna, věřte, že dokázat ji může každý a pokud se na cestu necítíte sami, podávám vám nápomocnou ruku.

Těším se na společnou cestu, Štěpánka

 

Jsem nadšená kuchtička a experimentátorka při vaření zdravě a chutně. Svou vášeň krotím v kuchyni a s láskou k jídlu pracuji jako výživová poradkyně.
Můj příběh jak jsem se stala kuchtičkou i výživovou poradkyní najdete zde Můj příběh>>
Jsem také autorkou ebooku ZDARMA Úspěšná změna stravovacích návyků>>, který jednoduše a prakticky pomáhá přijít na to, jak si udělat správné stravovací návyky a zavést je do běžného života.
Ve své praxi pomáhám klientům řešit nadváhu, odhalit příčinu přibírání na váze a zbavit se jí jednou pro vždy, velmi ráda také pomáhám těm, kteří myslí na prevenci a nadváze a zdravotním problémům se chtějí vyhnout. Pracuji s rodinami na úpravě stravovacích návyků rodinných příslušníků včetně dětí
A jak vařím já, nadšená kuchtička? Nadšeně a s radostí experimentuji v kuchyni jak se dá :-) Recepty a návody naleznete ve Štěpánčiných ekuchařkách. Jako první vznikla tzv. polévková, která pomáhá řešit zdravé a levné rodinné večeře Polévky jako od maminky>>.
Další "srdcovka" od Štěpánky jsou pak recepty na zdravé a pestré svačiny nejen pro děti Svačíme s dětmi>>.
a nejnověji také POHÁDKA PRO DĚTI. Pohádka O cukrových panáčcích, která hravou formou učí děti co se v jejich bříšku odehrává za příběh když zdravě jí, jídlu moc nedají, nebo by jen mlsaly Pohádka O cukrových panáčcích>>.

Komentáře