12 důvodů proč si dát bacha na cukr

Proč si dávat bacha na CUKR?

Důvodů je mnoho,  12 ZÁSADNÍCH DŮVODŮ najdete tady.

CUKR – sladká chuť je nám přirozená, však už mateřské mléko má sladkou chuť, takže jsme na ni svým způsobem naučeni. Ale on je velký rozdíl v tom, když konzumujeme cukry přirozeně se vyskytující ve stravě a když konzumujeme doslazované potraviny.

A kde je cukr přirozeně? V ovoci i zelenině, obsah cukru se výrazně zvyšuje v sušeném ovoci, proto sušené ovoce můžete využít jako přirozený zdroj slazení a stejně tak i různé sirupy, já například velmi ráda používám datlový, javorový, agávový a rýžový sirup. Dosladit jimi můžete jak snídaňové kaše, tak je můžete použít i do pečení, nebo vaření sladkých pokrmů.

Co ten cukr v těle dělá?

1. Cukr vyvolává závislost, tedy čím více cukru zkonzumujete, tím více ho tělo žádá.
2. Cukr nabourává proces vstřebávání VÁPNÍKU – tzn. vede k odvápňování a řídnutí kostí, osteoporóze.
3. Rychlý nárůst a rychlý pokles hladiny cukru v krvi způsobuje větší příjem stravy – nadváha, obezita.
4. Cukr oslabuje imunitní systém a přispívá k nižší obranyschopnosti organizmu proti bakteriálním infekcím.
5. U dětí cukr způsobuje poruchy koncentrace, hyperaktivitu, ale i různé formy úzkostí.
6. Cukr způsobuje kvasinkové infekce.
7. Cukr přetěžuje slinivku břišní a přispívá ke vzniku diabetes.
8. Cukr je „výživou“ rakovinových buněk.
9. Cukr způsobuje vysoký krevní tlak u obézních lidí.
10. Naše tělo vytváří při metabolizmu cukru 2 – 5x více krevních tuků než při metabolizmu škrobu, cukr zvyšuje množství tuku v játrech.
11. Lidé konzumující větší dávky cukru trpí často bolestmi hlavy, nebo migrénou.

12. Velká a dlouhodobá konzumace cukru způsobuje rezistenci na inzulín a organizmus pak ukládá další tuk a zpomaluje se metabolismus. Mlsáme tedy sladké a přibíráme tuk.

Důvodů je hodně a jsou silné, co?

A možná se u některých bodů i vidíte. Jeden z bodů se mě před lety v mém životě také týkal, doslova jsem si potykala se závilostí na cukru, když jsem byla na mateřské. Nejdřív to bylo nenápadný, cukrová závislost je mrcha a dává zabrat, ale vyhrabat se z ní vážně dá taky jsem to dala a dnes pomáhám ženám se této závislosti na cukru zbavit při osobních konzultacích i na veřejných přednáškách.

Týká se vás tahle závislost?

Stačí si udělat jednoduchý testík.

Jak poznat, že jsem závislá na cukru?

A jak vysvětlit dětem, že věčné pamlsky zdraví nesvědčí?

Jak?

Pohádkou, nebo rovnou živě na kurzu pro děti.

Když se totiž spojí zábava a učení tak, aby si děti na vše mohly sáhnout, jsou pak skvělé výsledky a z nejedlíků se stávají jedlíci a rodičům se konečně uleví <3.

Jsem nadšená kuchtička a experimentátorka při vaření zdravě a chutně. Svou vášeň krotím v kuchyni a s láskou k jídlu pracuji jako výživová poradkyně.
Můj příběh jak jsem se stala kuchtičkou i výživovou poradkyní najdete zde Můj příběh>>
Jsem také autorkou ebooku ZDARMA Úspěšná změna stravovacích návyků>>, který jednoduše a prakticky pomáhá přijít na to, jak si udělat správné stravovací návyky a zavést je do běžného života.
Ve své praxi pomáhám klientům řešit nadváhu, odhalit příčinu přibírání na váze a zbavit se jí jednou pro vždy, velmi ráda také pomáhám těm, kteří myslí na prevenci a nadváze a zdravotním problémům se chtějí vyhnout. Pracuji s rodinami na úpravě stravovacích návyků rodinných příslušníků včetně dětí
A jak vařím já, nadšená kuchtička? Nadšeně a s radostí experimentuji v kuchyni jak se dá :-) Recepty a návody naleznete ve Štěpánčiných ekuchařkách. Jako první vznikla tzv. polévková, která pomáhá řešit zdravé a levné rodinné večeře Polévky jako od maminky>>.
Další "srdcovka" od Štěpánky jsou pak recepty na zdravé a pestré svačiny nejen pro děti Svačíme s dětmi>>.
a nejnověji také POHÁDKA PRO DĚTI. Pohádka O cukrových panáčcích, která hravou formou učí děti co se v jejich bříšku odehrává za příběh když zdravě jí, jídlu moc nedají, nebo by jen mlsaly Pohádka O cukrových panáčcích>>.

Komentáře