Tři týdny a tři nové návyky pro život

 

Když půjdeme krok za krokem, naše návyky se upevní a stanou se trvalými.

Pokud toho na sebe navalíme příliš mnoho naráz, poběžíme sprint a po čase  nám dojdou síly.

 

Vaše průvodkyně Štěpánka

- 10 návyků pro váš nový život -

 

Budujeme návyk č. 1

 

Návyk č. 1

Vaše tělo je z vody a tu také potřebuje

Změna pitného režimu je něco, co je nutné hned v úvodu, abyste se později nepotýkali se zažívacími obtížemi.

Pokud máte pitný režim zvládnutý již z dřívějška, pijete čistou vodu, nebo vodu ochucenou trochou ovoce a vypijete jí dostatečné množství, můžete přejít na návyk č. 2.

Jestliže máte v pitném režimu mezery, nastal čas tyto mezery vyplnit.

ZVYŠTE pitný režim na 2-3 litry denně, vyšší množství s horkým počasím nebo velkou fyzickou námahou . Celkové množství rozdělte do dílčích dávek, tedy např. 5x denně 0,4 l, nebo 6x denně 0,35l,  nepijte velká množství ve večerních hodinách.

TIP jak pít pravidelně

Abyste na pravidelnost nezapomínali, pořiďte si půllitrovou lahev, kterou budete mít VŽDY u sebe a budete si ji doplňovat. Pokud byste si nalévali jen do skleniček, ztratíte o svém pitném režimu přehled, nebudete vědět, kolik jste toho vypili.

PIJTE VŽDY ČISTOU VODU, ochutit ji případně můžete bylinkami - mátou, meduňkou, nebo citrusy. Jakékoliv čaje berte jako pochutinu, tzn. proložte jím pitný režim, ale nestavte ho na čaji. Vaše tělo je tvořeno  z vody a tu také potřebuje. Menších dávek kávy se vyvarovat nemusíte, měli byste mít ale na paměti, že 2 kávy za den jsou dost, ve výjimečných případech 3. Ke každé kávě si dejte ale sklenici vody, kofein má tendenci odebírat vodu z těla, proto jí hned doplňte. Každý den začínejte sklenkou vody s trochou citrónové šťávy.

Změňte svůj pitný režim ještě ještě před změnou stravování, budete pak mít lepší zažívání, nebude vám těžko a vaše tělo nebude bojovat s nedostatkem tekutin.

Návyk číslo 1  do svého života zahrňte ihned a přidejte k němu i návyk č. 2

Koukneme se společně na to, jak by měla vypadat vaše porce na talíři.