Tři týdny a tři nové návyky pro život

 

Když půjdeme krok za krokem, naše návyky se upevní a stanou se trvalými.

Pokud toho na sebe navalíme příliš mnoho naráz, poběžíme sprint a po čase  nám dojdou síly.

 

Vaše průvodkyně Štěpánka

 

Vítám vás v první lekci, budování návyku č. 1

 

- 10 návyků pro váš nový život -

Společně si nachystáme vaši cestu ke změně stravovacích návyků tak, abyste si zažili nové stravovací návyky jako zcela běžné, trvalé, proto budeme měnit vaše současné návyky po částech, aby pro vás byly udržitelné a i příjemné.

 

KAŽDÝ NÁVYK, ABY SE UKOTVIL A ZŮSTAL PŘIROZENÝ JE POTŘEBA DODRŽOVAT PO DOBU 21 DNÍ BEZ PŘESTÁVEK

S každým novým návykem začínejte vždy ve stejnou dobu, určete si například, že začínáte v sobotu.

Zrušte chaos v tom, že budete pokaždé začínat jindy, nevěděli byste pak, co a kdy jste změnili a zda vůbec. Začátek si vždy napište do svého hubnoucího nebo osobního deníku.

Změnit vše najednou by bylo příliš velké sousto. Představte si slona, toho také nesníte najednou, rozporcujete si ho na menší díly 🙂

Prvních 21 dní vybudujeme tyto tři návyky:

  • NÁVYK Č. 1 – změna pitného režimu

  • NÁVYK Č. 2 – přizpůsobení velikosti porce

  • NÁVYK Č. 3 – svačím

Návyk č. 1

Vaše tělo je z vody a tu také potřebuje

Změna pitného režimu je něco, co je nutné hned v úvodu, abyste se později nepotýkali se zažívacími obtížemi.

Pokud máte pitný režim zvládnutý, pijete čistou vodu, nebo vodu ochucenou trochou ovoce a vypijete jí dostatečné množství, můžete přejít na návyk č. 2.

Pokud máte v pitném režimu mezery, nastal čas tyto mezery vyplnit, jdeme tedy na to.

ZVYŠTE pitný režim na 2-3 litry denně, vyšší množství s horkým počasím nebo velkou fyzickou námahou . Celkové množství rozdělte do dílčích dávek, tedy např. 5x denně 0,4 l, nebo 6x denně 0,35l,  nepijte velká množství ve večerních hodinách.

Abyste na pravidelnost nezapomínali, pořiďte si půllitrovou lahev, kterou budete mít VŽDY u sebe a budete si ji doplňovat. Pokud byste si nalévali jen do skleniček, ztratíte o svém pitném režimu přehled, nebudete vědět, kolik jste toho vypili.

PIJTE VŽDY ČISTOU VODU, ochutit ji případně můžete bylinkami - mátou, meduňkou, nebo citrusy. Jakékoliv čaje berte jako pochutinu, tzn. proložte jím pitný režim, ale nestavte ho na čaji. Vaše tělo je tvořeno  z vody a tu také potřebuje. Menších dávek kávy se vyvarovat nemusíte, měli byste mít ale na paměti, že 2 kávy za den jsou dost, ve výjimečných případech 3. Ke každé kávě si dejte ale sklenici vody, kofein má tendenci odebírat vodu z těla, proto jí hned doplňte. Každý den začínejte sklenkou vody s trochou citrónové šťávy.

Změňte svůj pitný režim ještě ještě před změnou stravování, budete pak mít lepší zažívání.

Návyk číslo 1 jste do svého života zahrnuli, můžete tedy pokračovat k návyku číslo 2.

Koukneme se společně na to, jak by měla vypadat vaše porce na talíři.