“Motorizované” nohy

Dnes v Praze proběhl tradiční Volkswagen maratonský běh, mezi účastníky byli staří, mladí i nevidomí z celého světa. Paralelně se konal i DM rodinný běh na 3 km, který podporuje vytrvalce na dlouhé tratě s dětmi všeho věku. I naše rodina byla podpořit v tomto běhu maratonce, potkávali jsme  maminky a tatínky s kočárky, děti jely na odrážedlech i koloběžkách… Důležité bylo dostat se do cíle na Staroměstském náměstí v čase do hodiny a to věřím, ze všichni zdárně zvládli.

DSC_0087      DSC_0094

 

Zážitek to byl moc hezký, po doběhnutí do cíle jsme dostali symbolickou medaili a šli jsme podpořit opravdové vytrvalce v běhu na 42 km. Mezi maratonci běžel i můj švagr a několik mých klientů. Maratonci, máte můj obdiv! Jsem pyšná i na svou 7 letou dceru a 6 letou neteř, běžely poprvé a běžely jako o život 🙂

medaile   startovní číslo

A motorizované nohy? Divíte se, co to je? Nebo kdo je má? Dnešní běžci to určitě nejsou, i když s časy některých z nich to vypadá, že je musel někdo popovážet :-). Možná máte motorizované nohy i vy a doteď jste si to nepřipustili.

 

Za poslední desetiletí se významně snižuje zapojení fyzické zátěže do našich denních činností. Velká část populace má sedavé zaměstnání, na aktivní pohyb po práci nezbývá čas a proto, aby jedinec zvládl větší množství činností, se všude doveze. V lepším případě MHD, kde musí alespoň dojít na zastávku pěšky, v horším případě autem. Tak co, máte také motorizované nohy?

Kdo motorizované nohy má, tomu pak chybí ten nejpřirozenější druh pohybu – chůze. Věděli jste, že na to, abyste vykonali ideální potřebu pohybu svého těla, měli byste ujít denně cca 10.000 kroků?

Průměrný člověk ujde 10.000 kroků při cca 6 – 7 km chůze a většina populace tuto potřebu neplní ani z poloviny.

A následky? Kila jdou nahoru, svaly ochabují, psychická únava roste a klouby leniví…

Co s tím? Uzpůsobte svůj režim tak, abyste každý den zapojili pěší chůzi, nejlépe v přírodě, ale někdy i procházka městem s pozorováním cvrkotu může být dobíjející. V nejhorším vezměte za vděk i chodícímu pásu v posilovně, ale pokud jste celý den v kanceláři nebo jiném uzavřeném prostoru, procházka venku vám pomůže i od psychické únavy.

 

A na co nezapomeňte? Naučte tento zvyk, pravidelně chodit, i vaše děti. Vrátí se vám to. Dítě, které chodí, běhá a skotačí venku, bude mít lepší držení těla i koncentraci.

Pohyb a zdravá strava, to jsou dva dílky puzzle, které do sebe musí zapadnout….

Nemusíte být ani maratonec ani jiný závodník, stačí když budete pravidelně chodit, nohy vás musí nosit celý život a pokud je necháte zlenivět, daleko nedojdu….

nohy běžecké   nohy baleríny

nohy puntíky    nohy kancelář

Tak pro dnešek už končím a jdu ven, třeba se někde potkáme 🙂

Svou vášeň k jídlu nechávám hořet v kuchyni. Jsem nadšená kuchtička s druhým domovem u plotny a ukážu vám, jak můžete s láskou krmit sebe i svou rodinu.
Můj příběh jak jsem se ze závislačky na cukru stala nadšenou kuchtičkou i výživovou poradkyní najdete zde Můj příběh>>
Jsem autorkou několika úspěšných ebooků včetně pohádky o cukru pro děti a tištěné knížky pro děti s úkoly a taháky, jak na zdravé stravování hravě. Mojí tvorbu najdete ZDE>>
Pořádám veřejné, ale i soukromé kurzy vaření pro začínající kuchtičky i kuchtíky, ale také pro ty, kteří by rádi změnili způsob svého stravování a hledají inspiraci i rady odborníka. Nabídku aktuálních kurzů najdete ZDE
Svou práci jsem v posledních letech zaměřila na práce se ženami, kterým se věnuji při workshopech, individuálních hubnoucích programech v Praze, ale i na dálku.Vaše stravovací návyky vám pomohu upravit právě ZDE
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.