Česká Miss a mýty o nuceném hladovění finalistek

Být štíhlá a lehká jako pírko, neznamená hladovět.

Tak to bylo motto mé prezentace a povídání si se čtyřmi svěřenkyněmi z řad finalistek soutěže Česká Miss, které jsem měla na starost během soustředění v Tatrách minulý týden. A s kým jsem se při společných workshopech potkávala? S finalistkami České Miss – Markétou Matoušovou, Monikou Vrágovou, Ivou Uchytilovou a Terezou Vlčkovou.

V médiích se vyskytly různé zprávy včetně těch, které veřejnosti podsouvají to, že jsme s týmem výživových poradkyň nabádaly dívky k hladovění proto, aby byly do finále soutěže štíhlé.

Tahle rada by mě nenapadla ani ve snu, nutit mladé krásné dívky, aby hladověly. Navíc vím, že to nefunguje. PROČ? Protože s nízkým příjmem energie si tělo začne uchovávat tuky pro případ další nouze. Nefunguje to tedy ani pro úpravu postavy v určitých partiích. Prostě tudy cesta nevede.

Jak tedy zeštíhlet, zůstat štíhlá, nebo upravit svou postavu v problematických partiích?

Vhodným složením jídelníčku, to je 80 – 85% úspěchu. A vyvážený jídelníček doplnit pohybem. Dva dílky puzzle, které je nutné k sobě připojit, jinak se výsledný obrázek nekoná.

Než jsme na soustředění za dívkami odjely, měly jsme k dispozici zapsaný jídelníček z několika jejich běžných dní. Individuálně jsme s dívkami probraly jejich stravovací návyky, poučily je, kde dělají chyby a v původních jídelníčcích finalistek jich bylo celkem dost. Tendence jíst málo, leckdy velmi málo, byly o velké části dívek. A právě proto jsem velmi ráda, že jsme s dívkami mohly pracovat a předat jim naše zkušenosti. Tyto dívky jsou nyní vzory pro spoustu náctiletých dívek a proto i jako maminka cítím, že je velmi důležité, aby zaznělo, že štíhlé tělo nezískáme hladověním.

Měly jsme možnost se i v praxi s dívkami naobědvat a tak mohly finalistky České Miss vidět přímo na talíři, jak by měla vypadat jejich porce a z jakých živin by se měl obsah talíře poskládat. A tak jsme s Markétou, Monikou, Ivou a Terezou na talíř nandavaly na ochutnání výborný teplý čočkový salát, dušenou dýni, zeleninový kuskus, bramborovou kaši, pečený topinambur, brokolici a některé jsme sáhly po hovězím Stroganoff a jiné po krůtí nugetce a doplnily jsme oběd čerstvým zeleninovým salátem.

 

Ke štíhlosti je potřeba se projíst

Jak?

  • Jíst pravidelně, minimálně 5x denně.
  • Nevynechávat ani jednu z makroživin, které naše tělo potřebuje.

Potřebuje bílkoviny, tuky, ale i sacharidy. U těch je ale potřeba dbát na ty, které tělo potřebuje a z nichž bude mít přínos a ne jen prázdnou energii.

Ohlasy dívek na to, že během soustředění dostaly tuto podporu jsou výborné, mnohé z nich byly překvapené, že se opravdu nemusí bát najíst, aby jejich postavy neutrpěly, nebo se v problematických partiích vylepšily.

Soutěž je boj a jako mámě dcery se mi tahle část nebere lehce.

Měla jsem v péči čtyři mladé, krásné a zajímavé dívky, ženy. Jejich snem je stát se Česko Miss 2017. Není mým úkolem posuzovat to, jak důležitý nebo prospěšný je tento sen pro společnost či někoho dalšího. Můj obdiv mají tyto mladé ženy za to, že mají svůj sen a jdou si za ním. Každý bychom měli nějaký mít a ne jen o něm mluvit. Žádný sen se nesplnil tak, že bychom říkali nechce se mi, tak nic neudělám. Splnění tohoto snu může dívkám splnit jejich další sny a věřím, že prostřednictvím splnění jejich snu mohou pomoci i dalším.

Tři z mých svěřenkyň byly dočasně vyřazeny ze soutěže a jsou v nejistotě, zda budou moct pokračovat dál a zúčastnit se dalšího soustředění za měsíc a blížícího se finále. Nyní je na divácích, zda jim pošlou svůj hlas a přiblíží je splnění jejich snu.

Podpoříte je se mnou? Budu moc ráda, když jim takto pomůžu o krůček blíž… Svůj hlas můžete poslat

Markétě Matoušové

Monice Vrágové

Ivě Uchytilové

Moc vám i za holky děkuju, podpořme jejich sny a nezapomeňme realizovat i ty vlastní!

Svou vášeň k jídlu nechávám hořet v kuchyni. Jsem nadšená kuchtička s druhým domovem u plotny a ukážu vám, jak můžete s láskou krmit sebe i svou rodinu.
Můj příběh jak jsem se ze závislačky na cukru stala nadšenou kuchtičkou i výživovou poradkyní najdete zde Můj příběh>>
Jsem autorkou několika úspěšných ebooků včetně pohádky o cukru pro děti a tištěné knížky pro děti s úkoly a taháky, jak na zdravé stravování hravě. Mojí tvorbu najdete ZDE>>
Pořádám veřejné, ale i soukromé kurzy vaření pro začínající kuchtičky i kuchtíky, ale také pro ty, kteří by rádi změnili způsob svého stravování a hledají inspiraci i rady odborníka. Nabídku aktuálních kurzů najdete ZDE
Svou práci jsem v posledních letech zaměřila na práce se ženami, kterým se věnuji při workshopech, individuálních hubnoucích programech v Praze, ale i na dálku.Vaše stravovací návyky vám pomohu upravit právě ZDE
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.