Hladovku prosím né!

Je nový rok, začátek nové kapitoly a spoustu lidí začíná tuto kapitolu slovy jako “začnu hubnout”, “budu jíst zdravě”, “od zítřka běhám” apod. PŘEDSEVZETÍ. Záměr dobrý, ale provedení pak pokulhává, nebo spíš doběhnete stovku bez tréninku, rozbolí vás celý člověk a za krátko to vzdáte. TUDY NE, PROSÍM!

Nedělejte si předsevzetí co byste rádi udělali bez toho, aniž byste byli skutečně rozhodnuti pro to něco udělat. Předsevzetí jsou blbost, udělejte si raději ZÁMĚR toho, co skutečně uděláte. Rozporcujte si toho svého pomyslného slona na kousky. Nezahlťte se hned na začátku spoustou úkolů. Jděte krůček po krůčku, aby vás to bavilo.

predsevzeti

Cokoliv, co děláme s odporem, nemůže být úspěšné!

A vy chcete začít něco dělat, dělat jinak, takže chcete být úspěšní. Úspěšní lidé dělají věci jinak. Nedělají věci bezhlavě, mají vždy vše dobře promyšlené. Udělejte si tedy svůj plán, co chcete letos dokázat, podniknout, změnit, s čím začít a s čím naopak skoncovat. A takto vytvoříte svůj záměr, svůj plán, mapu, se kterou neztratíte směr.

I já jsem si vytvořila svůj záměr, jeden velký plakát, který je kombinací pracovních a soukromých plánů pro nadcházející rok. Ještě čeká na pár obrázků, proto vám jej sem ještě nemohu vložit, ale už teď z něj cítím jednu zásadní věc. Své odhodlání pro splnění tohoto záměru něco udělat. A to je to nejdůležitější! Nesplní se to samo, budu muset přiložit ruku k dílu a už teď vím, že někde to bude hodně náročné, ale právě proto potřebuji mít přehled co a kdy mě čeká. Nebudu vařit z vody.

Co bych ráda podnikla pracovně v nadcházejícícm roce jsem vložila do tohoto PFka a je tam opravdu hodně věcí, na které se těším jako malá holka :-).

pf-2017-1

Jak  si vytvořit svůj záměr, aby fungoval?

Dejte si reálné cíle. Velký cíl rozdělte do menších částí. Sportovat? Ano, ale s rozumem, ne se strhnout na začátku. Jíst zdravě? Ano, než začnu ale jíst jinak, je potřeba změnit své stravovací návyky. Jestli jste doteď jedli husu se šesti, nečekejte, že od ledna bude pro vás největší pochoutkou sojový plátek s rýží.

Chcete začít sportovat a doteď jste nic nedělali?

  • Nevyrážejte hned běhat, zdecimujete se na začátku.
  • Začněte chodit – pravidelné a delší procházky.
  • Dejte si na začátku desetiminutovou posilovací chvilku denně, nebo si odměřte počet cviků, které provedete první týden, druhý týden apod. Např. od pondělí do pátku dělám každý den 20 dřepů, 20x prkno nebo 20 kliků… další týden přidám 10 atd.
  • Máte raději cvičení, kde se snoubí odpočinek mysli a posílení těla? Začněte s jógou, sama ji velmi ráda cvičím a ten pocit uvolnění psychiky a protažení těla miluju.

Chcete začít jíst zdravě?

  • Vyvarujte se začátečnických chyb – od pondělí držím dietu, od úplňku apod. Takhle to nefunguje, ani pondělí ani úplněk to nevytrhne.
  • Nesnažte se držet hladovku! Hladem zhubnete svalovou hmotu a tuky se vás budou držet jako klíště.
  • Zrušte chaos ve svém jídelníčku a plánujte si jídelníček, jedině tak se vyhnete “ujíždění” na tom, že jíte co potkáte cestou domů ve večerce, nebo si dáte k večeři obligátní “studenou”, tedy chleba/rohlí, šunka, sýr a v lepším případě kousek zeleniny. Plánování jídelníčku je totiž takový záměr sám o sobě a navíc díky němu ušetříte i nějakou tu kačku a vy budete pravidelně jíst zdravou a pestrou stravu.

jak plánovat jídelníček

Držím vám palce, ať váš letošní záměr nese chutné ovoce a protože ne každý den je úroda, dám vám sem i své soukromé PF s úsměvem :-).

Krásný nový rok, přátelé!

pf2017

 

Svou vášeň k jídlu nechávám hořet v kuchyni. Jsem nadšená kuchtička s druhým domovem u plotny a ukážu vám, jak můžete s láskou krmit sebe i svou rodinu.
Můj příběh jak jsem se ze závislačky na cukru stala nadšenou kuchtičkou i výživovou poradkyní najdete zde Můj příběh>>
Jsem autorkou několika úspěšných ebooků včetně pohádky o cukru pro děti a tištěné knížky pro děti s úkoly a taháky, jak na zdravé stravování hravě. Mojí tvorbu najdete ZDE>>
Pořádám veřejné, ale i soukromé kurzy vaření pro začínající kuchtičky i kuchtíky, ale také pro ty, kteří by rádi změnili způsob svého stravování a hledají inspiraci i rady odborníka. Nabídku aktuálních kurzů najdete ZDE
Svou práci jsem v posledních letech zaměřila na práce se ženami, kterým se věnuji při workshopech, individuálních hubnoucích programech v Praze, ale i na dálku.Vaše stravovací návyky vám pomohu upravit právě ZDE
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.