Když vykouzlíte z ALE – JAK … dějí se zázraky

V minulém článku jsem pro vás zprostředkovala rozhovor s mužem. který se rozhodl změnit svůj život jako řada mých klientů. Ne každý je na této cestě úspěšný, říkám to na rovinu a není to proto, že by to nešlo. Jde to vždy, jen každý má jinak silnou motivaci, někdo hledá ALE…. A někdo JAK… V tom, jak se ke změně postavit vidím za několik let své praxe jeden z NEJVÍCE FUNGUJÍCÍCH KLÍČŮ K ÚSPĚCHU.

ALE TO NEJDE… ALE JÁ…

 

Ten, kdo hledá ALE omluvenky nebo výmluvy, ujde krátkou a o to více náročnou cestu. Ptáte se proč? Protože úkoly zůstávají stejné jako pro ty, co hledají řešení, jenže ALEŽENY  a ALEMUŽI na této cestě tak nějak duševně trpí, mají pocit, že dostali nezvladatelný úkol, že všichni to mají v životě snazší, zatímco oni si to musí vytrpět, nemají čas na přípravu jídel, nemají nápady, zatímco druzí ano……

Vnímáte tu energii? To rozpoložení, se kterým se jde do akce? Tudy opravdu nemůže jít cesta k úspěchu, proto hned zpočátku je důležité položit si otázku – chci se sebou něco udělat? Jsem schopen/schopna změnit dosavadní nevhodné návyky? Najdu si systém tak, abych si ulehčil/a práci?

Pokud se zde zastavíte a pochopíte, že touto malou změnou v myšlení otevřete bránu úspěchu při změně životních návyků, máte vyhráno, zařadíte se na stranu těch, co preferují JAK. A ta vede k úspěchu. A  to, že budete cestou ztrácet přebytečná kila tuků, snižovat hladinu cholesterolu nebo krevního tlaku, bude něco jako třešnička na dortu 🙂

Právě proto a protože jsem dostala mnoho hezkých ohlasů na poslední článek,  jsem se rozhodla vyptat se několika dalších klientů na jejich postřehy, přínosy i obtíže, které jim změna životního stylu přinesla po vypracování osobního výživového plánu. Příběhy jsou různé a přesto se v jednom shodují, všichni hledali své JAK….

Inspirujte se, vezměte si z každého příběhu to, co je Vám blízké a jděte lehkým krokem k trvalé změně.

Jak opravdu zhubnout?

Trvale změnit své návyky, které se stravy a našeho života týkají, protože ty, co jste měli dosud nefungovaly a je potřeba je nahradit jinými. Dnes vám přiblížím průběh změny ve stravování a nejen v něm další  z mých klientů, abyste měli možnost vidět jak to funguje, když se vymění ALE na JAK to udělat. Všech klientů jsem se ptala na jejich důvodů ke změně, motivaci, podporu v rodině a okolí a jaký byl přínos změny pro jejich život.

Příběh 1 – slečna Štěpánka, v době zahájení změny 26 let, kancelářská profese

Hlavním důvodem proč jsem se rozhodla něco změnit bylo, že jsem nebyla spokojená sama sebou (fyzicky a psychicky jsem se cítila velmi špatně )  a chtěla jsem to změnit hlavně sama od sebe (předtím jsem již začala trochu cvičit, a zajímat se o zdravé stravování , ale stále jsem tápala a dělala chyby)

Nebyla jsem spokojená sama se sebou…

Velkou motivací bylo samozřejmě, že zhubnu (myslím, že to bylo velmi důležité – jelikož mi to dlouho nešlo a nevěděla jsem jak se s tím poprat a nechtěla jsem zůstat oplácaná a tlustá jen proto, že mi to nejde.

Dalším důvodem bylo to, že jsem si jednoho dne chtěla zavázat tkaničku a přes ten pupek to nešlo a řekla si dost!!!Nehledě nato že se mi zhoršil zdravotní stav za těch pár let, co jsem nabrala přebytečné kilogramy a uvědomila jsem si, že to není jen tom co vidím na povrchu, ale že i mé tělo tím trpí.

Podpora rodiny je velmi důležitá, i podpora přátel, ale zásadně to bylo moje rozhodnutí a tudíž podporou jsem byla hlavně sama sobě. Někdy přišly dny a okamžiky kdy jsem to chtěla skončit, ale jsem ráda, že jsem vytrvala.

Nastavený hubnoucí program byl jednoduchý. Co se týče jídelníčku a přípravy jídla bylo to v začátcích trochu náročné (časově) i těžké v určitých situacích ( výlety, dovolená ) ale vydržela jsem a naučila se ten systém tak, aby byl jednoduchý. Stále si držím změněný způsob stravování i pohybu, a to již 4 roky.

Jakmile jednou člověk, začne přemýšlet o stravě ne jen tak, že musí něco  doplnit

a přemýšlí i o tom co jí a v jakém množství dospěje k závěru, že to je na celý život (není to držet dietu, protože to není  dieta). Naučila jsem se vnímat i více svoje tělo, co je pro něj dobré a co není. Najednou jsem měla více energie a chuti zkoušet nové věci (vaření i pohyb).

Zásadní změna  byla, že jsem se vrátila aktivně ke sportu a stal se součástí mého denního života. 4 x týdně běh, 3 x týdne práce s trenérkou v posilovně ( začala jsem běhat do 5 km, teď běhám ½ maratony, běhy do vrchu zkouším triatlon jezdím na závody (ač nejsem na stupních vítězů, baví mě to) potkala jsem spousty nových lidí a stále se učím a pracuji na sobě, člověk musí vydržet dělá to jen sám pro sebe!!!

Dokázala jsem to hlavně sama sobě, že když se chce a člověk naslouchá správným lidem tak jde všechno. Další věc bylo to že jsem přestala kouřit – další motivace pro mě, a jsem pyšná sama na sebe.

Myslím, že mi to vzalo pouze špatné zvyky a špatnou náladu. Ač to bude znít možná divně, i díky tomu, že jsme měla svou jmenovkyni Štěpánku na této cestě jako průvodkyni, začala sem se koukat jinak na spoustu věcí a jinak je i vnímat. Měla jsem tak na pomoc v jedné osobě tak trochu kuchtičku, psychologa a poradce a to si myslím, že je důležité.

Výsledek? Když ke mně Štěpánka před lety přišla, bylo jí 26 let, k výšce 159 cm měla 65,6 kg z čehož 36% bylo tuku, tedy nadměrné množství. Při nedávné kontrole byla váha 58,9 kg, ale % tuku pouze 25,4. Štěpánka měla již i nižší celkovou váhu, ale protože hodně sportuje, nabrala svalovou hmotu a jak známo, svaly jsou těžké, ale díky většímu množství svaloviny tělo spálí daleko více přijatých kalorií :-).

Příběh 2 – pan Jiří, 35 let,  často tráví čas v autě na cestách za zákazníky, i tak se pro něj nestala změna neskutečnou

Na začátek bych řekl, že bych se sám k řešení mé nadváhy a počínajících zdravotních problémů asi nedokopal. Říkal jsem si, dokud mě nic nebolí, nemusím s tím nic dělat. Avšak díky tomu, že jsem dostal k narozeninám poukaz od své přítelkyně a mám rád výzvy, tak jsem se do toho dal a šel na první schůzku.

Moje tělo na tom bylo hůř, než jsem si  myslel

Samozřejmě nadváha a nedostatek pohybu za ta léta udělaly své, ale to co jsem si vyslechl od Štěpánky mě zaskočilo. Mé tělo na tom bylo mnohem hůř, než jsem si myslel. Pochopil jsem, že pokud něco nezměním, za pár let by mě určitě něco začalo bolet a to už by bylo pozdě. Proto jsem se rozhodl do toho jít naplno a dodržovat vše, co mi bylo doporučeno (změna jídelníčku, pohyb, atd.). Byl jsem odhodlán ty hrozné výsledky smazat a začít je zlepšovat. Nejdůležitější byla podpora rodiny, přítelkyně mi hned začala vyvařovat a připravovat zdravé svačinky. Dřív jsem nesvačil a často se stávalo, že i můj oběd byl někde za pochodu, nebo v autě. Bez pomoci přítelkyně bych to určitě nezvládl, často jsem celé dny na cestách, ale dneska vidím, že ani to není překážka.

Ze začátku jsem na ty porce a jejich složení hleděl s rozpaky (tohle mám jíst, kde je maso?), ale za pár dní mi to přišlo normální. Pozn. U Jiřího v jídelníčku byla konzumace masa výrazně omezena vzhledem ke zdravotním problémům, krevní testy ukázaly na dnu, vysokou hladinu cholesterolu a Jiří měl i velké množství vnitřního – viscerálního tuku. Díky tomu, že jsem jedl pravidelně 5 – 6x denně jsem necítil vůbec hlad a postupně vymizely i chutě na něco jiného (nezdravého). Změnu životosprávy držím už pátý měsíc a cítím se teď mnohem lépe, psychicky i fyzicky.

Bez podpory rodiny a jasného plánu, bych v životě takhle lehce nezhubnul na svoji ideální váhu, výhodou pak je, když nestíháte osobní schůzky, že jde vše řešit i na dálku. Určitě mohu všem doporučit.

Výsledek? Všechny parametry krevních testů v pořádku a 7 kg tuku za 5 měsíců pryč a i nadále si Jiří drží pravidelnost a pestrost ve stravování bez velkého příjmu masa a uzenin jak tomu bylo dříve.

Jsem moc ráda za každou změnu, ke které jsem mohla být svým klientům nápomocna a věřte, že dokázat ji může každý a pokud se na cestu necítíte sami, vezměte si s sebou nápomocného průvodce, který vás nenechá ztratit se.

Štěpánka

 

Svou vášeň k jídlu nechávám hořet v kuchyni. Jsem nadšená kuchtička s druhým domovem u plotny a ukážu vám, jak můžete s láskou krmit sebe i svou rodinu.
Můj příběh jak jsem se ze závislačky na cukru stala nadšenou kuchtičkou i výživovou poradkyní najdete zde Můj příběh>>
Jsem autorkou několika úspěšných ebooků včetně pohádky o cukru pro děti a tištěné knížky pro děti s úkoly a taháky, jak na zdravé stravování hravě. Mojí tvorbu najdete ZDE>>
Pořádám veřejné, ale i soukromé kurzy vaření pro začínající kuchtičky i kuchtíky, ale také pro ty, kteří by rádi změnili způsob svého stravování a hledají inspiraci i rady odborníka. Nabídku aktuálních kurzů najdete ZDE
Svou práci jsem v posledních letech zaměřila na práce se ženami, kterým se věnuji při workshopech, individuálních hubnoucích programech v Praze, ale i na dálku.Vaše stravovací návyky vám pomohu upravit právě ZDE
Komentáře